nattskriving

jeg får ikke sove. jeg ligger våken og hører på omgivelsene. plutselig hører jeg lyder. en båt som durer. i mørket. det er sjeldent det er helt mørkt her, men nå, nå er det det.

jeg ser ut av vinduet og alt jeg ser er gatelys. en bil kjører raskt forbi. jeg hører noen rope. de er langt unna, hva de sier er utydelig. jeg klarer ikke å la være å tenke. tenke på alle menneskene som er våkne. hva gjør de? hvor skal de? hvorfor ligger ikke de trygt under dynen sin, som jeg gjør selv?

det er få steder jeg føler meg tryggere enn i varmen av min egen seng. muligens i armene til mine nærmeste. å vite at de er der, og at de holder rundt deg. den trygghetsfølelsen.

jeg hører en sjekte. en radio. minst tre mennesker. de høres lykkelige ut.

den beste følelsen som finnes, er å legge seg i armene til den ene personen som, i det øyeblikket, betyr så mye mer enn alle andre. å legge seg, og vite at de er der. å legge seg, og høre på pusten dems. kjenne hjerteslagene ems. kjenne følelsen av dems hud mot din egen.

klokka er 02:56. god natt.

One thought on “nattskriving

Legg igjen en kommentar

