the strokes

det måtte jo komme et innlegg som dette også. selvfølgelig. alle som kjenner meg, vet hvor mye jeg elsker the strokes. jeg har en tendens til å snakke om favoritt-tingene mine litt for mye. litt. det første jeg spør folk om når jeg møter dem, er «liker du the strokes?».

en gang hadde yasmin med en venninne på skolen. en venninne som var like frelst som meg. yasmin introduserte oss, og det eneste hun nevnte, var at vi begger liker the strokes. vi snakket i rundt en time, kun om én ting. jeg visste ikke noe om henne, bortsett fra at hun delte min kjærlighet for the strokes.

jeg snakker om dem for mye. fullt klar over det. jeg kan koble utrolig mye til dem. og hver gang jeg finner noe som minner meg om dem, sier jeg det.
«vil du ha kake?
«julian casablancas liker kake!»
«liker du nutella?»
«albert hammond jr liker nutella!»
«twitter-»
«NIKOLAI FRAITURE SA HEI TIL MEG PÅ TWITTER!»
…dere skjønner poenget.

greia med the strokes, er at de blir bedre for hver gang jeg hører på dem. hver gang, legger jeg merke til små detaljer, som gjør hele musikkopplevelsen så mye bedre. det er når man legger merke til de små tingene, at man innser hvor fantastisk bra the strokes er. musikalske genier.

ikke bare er bandet helt fantastisk. da de hadde en pause fra 2007-2011, ga alle medlemmene, bortsett fra nick vanelsi, ut sine egne soloprosjekter. det som fikk mest oppmerksomhet, var julian casablancas sitt. phrazes for the young. han kom ut med singelen 11th dimension, og samarbeidet med the lonely island, med sangen boombox.

ingen av de andre medlemmenes sine prosjekter fikk like mye oppmerksomhet, til tross for at de er fantastiske. jeg legger inn noen videoer under her. anbefaler virkelig å høre, selv om du ikke liker the strokes!

og selvfølgelig, de aller beste. the strokes.

 

hva er ditt favorittband? liker du the strokes?

2 thoughts on “the strokes

  1. Eg får svara deg på dette innlegget då, sidan eg likar The Strokes. (favoritt bandet mitt er Madrugada) :-)

    //Takk for det, turen var fin :-)

    Eg trur kanskje grunnen til at dei er «betre» er det at ein over nettet skriv og ytrar slike tankar som ein gjerne ikkje gjer munnleg, rundt venene… men eg veit ikkje eg, eigentleg. Kanskje mine fysiske vener(herregud no skreiv eg faktisk fysiske vener men du forstår kva eg meinar) hadde virka like fantastiske som min eine internettvenn om dei og hadde berre vore der skriftleg? Det veit vi jo ingenting om.. Men eg skjønar godt kva du meiner, og eg trur på at det må vera veldig verdt det og veldig fint om ein får møtast ein vakker dag :)

  2. //Skjønar at du syns det er lettare å snakka med folk ved å skriva, det gjer eg og :) Det er veldig fint då, at du har møtt bestevennen din slik. Så lenge dei ein kjem i kontakt med er oppriktige så er jo det heile berre veldig fint, eigentleg, men eg er ein slik person som så veldig gjerne vil oppleva menneske eg likar godt på ekte, at eg kan høyre stemma deira, latteren, sjå holdninga deira når dei går og slikt, eg er veldig glad i menneske eg, så det er vel det som stoppar meg litt, at eg ikkje vil ende opp med å bli glad i nokon for så å aldri få møtt dei eingong.

Legg igjen en kommentar

