ni dager til skolestart

det er 9 dager til skolen begynner igjen. ni dager. to måneder har gått fort. vanligvis i sommerferien, er man ute hver dag. ute med venner. drar på fester. telttur. generelt være ute, nyte sola. det er det sommerferien er for. ikke sant?

jeg vet ikke hva som skjedde. kanskje jeg bare fant ut at jeg trives best i mitt eget selskap. kanskje jeg bare trengte en stund alene. kanskje jeg bare var utslitt. likevel kjenner jeg meg ikke mer utvilt. kanskje på grunn av alt som skjedde i oslo. kanskje fordi jeg aldri har vært så redd før. redd for å miste mine nærmeste. redd fordi jeg ikke fikk kontakt med en av mine beste venner gjennom tre år.

jeg vet ikke. men jeg vet at jeg ikke er helt klar for å begynne på skolen igjen. jeg er ikke helt klar for å stå opp halv sju for å dra og sette meg i et klasserom, fullt av folk som jeg ikke vil snakke med så tidlig på dagen. jeg er en morgengretten person, og å snakke med noen før ni-ti, er helt jævlig. både for meg, og den jeg snakker med.

men likevel gleder jeg meg litt. ting har blitt så mye bedre etter at jeg begynte på vgs. på alle måter. jeg elsker fagene. jeg elsker prosjektene. jeg elsker å få tilbakemeldinger på det jeg lager av folk som vet hva de snakker om. det er hele konseptet med skole, jeg ikke helt er klar for. kanskje jeg trenger litt mer tid. kanskje jeg trenger å bare gjøre noe helt annet en stund. reise et sted. bli kjent med nye mennesker. lære noe helt nytt.

2mk blir et bra skoleår. jeg føler det på meg. hvis jeg bare klarer å motivere meg selv nok til å stå opp hver dag.

gleder du deg til å begynne på skole igjen?

One thought on “ni dager til skolestart

Legg igjen en kommentar

