noen dager

noen dager er bare gode til å ligge og vri seg en time eller to lenger. ligge og kjenne kroppen fylles med ny energi. energi som bare skal ut og brukes opp igjen med en gang. noen dager trenger man det.

noen dager er det beste du kan gjøre å holde deg unna mennesker. å isolere deg fra omverdenen og glemme at alt annet eksisterer, om bare for en liten stund. lese en bok som får deg til å forsvinne fra virkeligheten en time eller to. det er det fineste man kan gjøre noen dager.

eller sette seg i hjørnet av sofaen med en kopp te, tulle seg inn i pleddet som bestemor strikket til jul, sette på tv-en og skru av hjernen litt.

noen dager er synet av sola det vakreste som finnes. eller følelsen av at håret ditt har blitt så langt at det kiler nedover ryggen. eller lyden av stemmen til en du har savnet. eller beskjeden om at planene dine går som du hadde tenkt. eller å skru på radioen og høre favorittsangen din.

noen dager er det alt sammen på én gang.

det er plussgrader. det er blå himmel og sol. den lange vinteren som ikke var så lang er i ferd med å ta slutt. snøen smelter og vannet kvitter seg med isen. festivaler annonserer bandslipp, man legger planer for hvor man skal reise denne sommeren, og grønt gress er rett rundt hjørnet.

noen dager er det så lett å se hvor fint alt skal bli. for det er så nærme. du kan nesten ta på det. det du har gledet deg til siden sommeren. som du vet blir den beste opplevelsen i ditt liv. men likevel er det så langt unna. noen dager blir det for langt, og det er nesten så man gir opp.

4 thoughts on “noen dager

  1. så fint skrevet! det er bra å kunne se det gode i små ting! og fine bilder, særlig de to første. rødt hår er bare så fint og du er fin med det :) (ja, fint er dagens ord!)

  2. jeg digger deg, altså. du er så flink til å fotografere og skrive!
    da jeg scrollet ned til det siste bildet så jeg sikkert kjempesint og sjokkert ut på en gang, for det første og eneste jeg tenkte var bare «FY FAEN, HUN HAR STJÅLET BILDET MITT!», men så kom jeg på at jeg har ikke delt det bildet og du har jo også rødt hår.. ja, se dette, så skjønner du sikkert hva jeg mener: http://tinypic.com/r/194d9f/5

Legg igjen en kommentar

