Skriveutfordring / 1

Jeg er så dårlig på å sette meg ned og skrive noe, selv om jeg har lyst til det. Og siden jeg i tillegg vil holde denne bloggen aktiv, fant jeg en ’20 day writing challenge’ som jeg gjorde om til en ’20 week writing challenge’. Det vil si at jeg en gang i uka vil skrive, og poste, en ny tekst. Oppgavene står på engelsk, men jeg vil kommer til å skrive dem på norsk, av forskjellige grunner.

  • Write a short love story.

Hun så ham inn i øynene og tenkte at dette var perfekt. De lå på en holme ved havkanten og hørte bølgene slå mot fjellet. Hånden hans skled lett over armen hennes og hun kjente pulsen stige. Dette var perfekt. De to. Alene. Som han hadde lovet. Det var enda bedre enn hun kunne forestilt seg. Han sukket mens han snudde seg fra siden til ryggen. Hun kunne se at han smilte mens han så opp mot himmelen.

Vanligvis kunne hun ligge i timer og se på den klare stjernehimmelen. Hun lurte så på hva som var der oppe, hvilke verdener som skjulte seg i de fjerne lysene. Det var det vakreste hun visste om, men denne natten klarte hun ikke å ta øynene fra han som lå ved siden av henne. Hun kjente det strammet seg i brystet og hun kunne nesten ikke tro at han var hennes og hun var hans.

Hun reiste seg så hun ble sittende ved siden av ham. Han møtte blikket hennes igjen og smilet hans ble enda større. Det var så mye hun ville si til ham. Hun hadde forestilt seg dette øyeblikket så lenge, men alt hun hadde tenkt på hadde forsvunnet fra hodet. Alt hun klarte å gjøre var å sitte og nyte nærværet hans.

Han tok hånden opp til ansiktet hennes og strøk henne forsiktig på kinnet, som for å si «Jeg skjønner det, du trenger ikke å si noe.»

Hun lukket øynene og tenkte at dette var perfekt.

  • Write a creepy story.
  • What/who inspires you to write?
  • Since when have you been writing, and what type of stories do you write? Why?
  • Write a funny story.
  • Write about your favorite book.
  • Post something you are proud that you’ve written.
  • What is your writing style most like?
  • Write a short story in a genre you usually don’t write.
  • Favorite type of literature.
  • Write a short bio of yourself.
  • Write a letter to anyone you want.
  • Write a short fiction story.
  • Write a poem.
  • Write a short bio of any of your friends.
  • Write another short story.
  • Which types of books do you usually read? Why?
  • Write a short fairytale.
  • Write a free verse.
  • Post a story of your own that you have written at least a month ago.
8 thoughts on “Skriveutfordring / 1

Legg igjen en kommentar

