Tacobaguetter

Når folk får vite at jeg bor alene regner de alltid med at jeg bare spiser ferdigmat, noe som ikke stemmer. Ikke bare har jeg ikke råd til det, men etter å ha vokst opp i en familie som spiser hjemmelaget mat så godt som hver dag er det vanskelig å venne seg til noe annet. Selvfølgelig blir det frossenpizza en gang i blant, men som regel lager jeg hjemmelaget mat hver eller annenhver dag.

Noe av det beste jeg vet er tacobaguetter, så jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan man lager det!

Begynn med å fukte baguetter og sette dem i ovnen mens du steker kjøttdeig/karbonadedeig/eller hvis du føler deg litt dristig, kyllingkjøttdeig.
Krydre med salt, pepper, hvitløk, pizzakrydder og såklart tacokrydder.

Tilsett vann og tomatpuré eller ketchup for å unngå at det blir for tørt. Hvis du har en nesten tom ketchupflaske anbefaler jeg å fylle den med litt vann (en halv kopp-ish), riste godt og ha dette oppi.
Ta baguettene ut av ovnen før de er helt ferdigstekte, og la de stå og kjøle seg mens du lar kjøttdeigen stå på middels varme til den ikke er fullt så sausete lenger. Så fyller du opp baguettene med kjøttdeigen og alt annet du skulle ønske, og tar ost på toppen. Stek dem i ovnen til osten er gyllenbrun, så er de ferdige!

13 thoughts on “Tacobaguetter

  1. åh, tacobaguetter var en standard-middag hos meg en stund (tror det var når jeg bodde i oslo). det er supernam! :D og veldig kjekt å lage hvis man har hatt taco og har litt kjøttdeig-rester for å brukt opp det. trist at jeg ikke har ovn nå så jeg får lagd sånn god mat :( :(

  2. Dette skal eg garrantert lage! Sidan eg bur åleine sjølv elskar eg sånne oppskrifter :) Det blir ikkje mykje ferdigmat på meg heller, noko som er veldig bra! Men dette er jo relativt enkelt og skikkeleg godt.

  3. Tilbaketråkk: Tommel opp for oktober « mia lepson

Legg igjen en kommentar

